چرا ناگهانی وزن اضافه می‌کنیم؟ ۹ دلیل و راه‌های پیشگیری آن‌ها

بالا و پایین رفتن و تغییر وزن بدن چیز عجیبی نیست و برای خیلی‌ها رخ می‌دهد. وزن بدن هر از گاهی در نوسان است و این کاملا طبیعی است. شما به جای اهمیت دادن به عدد روی ترازو باید بیشتر به احساسی که دارید توجه کنید.

به معنای دیگر، اگر پرانرژی، شاداب و سالم باشید دیگر اهمیتی ندارد گاهی اوقات وزنتان تغییر کند و بالا یا پایین برود.

شما به جای تمرکز روی وزن بدنتان باید به دنبال نشانه‌های دیگری باشید که از وضعیت سلامتی‌تان خبر می‌دهند. اگر لباس‌هایتان برایتان گشاد یا تنگ شده‌اند، اگر سطح انرژی‌تان کاهش یافته یا اگر نمی‌توانید مانند گذشته فعالیت کنید و برخی تمرین‌ها را انجام دهید باید نگران شوید و مشکل را ریشه‌یابی کنید. پس این نوع تغییرات هستند که اهمیت دارند، نه عدد روی ترازو.

با وجود این، خیلی‌ها ممکن است ناگهانی بدون آنکه متوجه شوند وزن اضافه کنند. دانستن دلایل این رویداد می‌تواند کمکتان کند بهتر وزن خود را مدیریت و سلامتی‌تان را حفظ کنید. دلایل گوناگونی از جمله مشکلات فیزیکی و روانی می‌توانند منجر به تغییر وزن شوند که در نوشته‌ی امروز می‌خواهیم آن‌ها را بررسی کنیم.

در ادامه ۹ عامل تأثیرگذار روی تغییر وزن را آورده‌ایم که می‌توانند علت بالا و پایین رفتن وزن شما را مشخص کنند. اگر به‌تازگی وزنتان اضافه شده و نمی‌دانید علت آن چیست، با ما همراه باشید تا این مشکل را بررسی و ریشه‌یابی کنیم. این ۹ عامل از مهم‌ترین دلایل افزایش وزن تصادفی به شمار می‌روند که برای هر کدام راهکارهای مؤثری هم معرفی خواهیم کرد.

۱. التهاب

التهاب تأثیر زیادی روی سلامتی می‌گذارد و نام آن در بیشتر نوشته‌های مرتبط با سلامت شنیده می‌شود. بدن به دو شکل ملتهب می‌شود؛ یکی التهاب مزمن است و زمانی به وجود می‌آید که مواد خارجی اضافی مانند سموم و سلول‌های چربی در بدن جمع می‌شوند، دیگری هم التهاب حاد است که به شرایط بدن پس از آسیب و ضربه‌های ناگهانی و تلاش برای بهبودی و ترمیم اشاره دارد.

بدن برای مقابله با التهاب واکنش‌های ایمنی نشان می‌دهد و از گلبول‌های سفید کمک می‌گیرد. این واکنش در نهایت منجر به تورم می‌شود. در حقیقت بدن با این واکنش می‌خواهد به شما بفهماند که به کمک نیازمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *